مارال زارعیمارال زارعی، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 25 روز سن داره

مارال همه زندگیم

فرهنگ لغات مارال

1392/2/23 12:07
نویسنده : مامانی
253 بازدید
اشتراک گذاری
سری اول :

 

لغات مارال

اصل کلمات

معنی فارسی کلمات

1

ایوه 

میوه

میوه

2

یَمَدی؟

نَمَنَدی؟

چیه؟

3

یاک

لاک

لاک ناخن

4

هَیبا

فریبا

فریبا

5

پَسا هاله دونم

پریسا خاله جونم

پریسا خاله جونم

6

تُوز من دودیم

دوز من جودییم

صبر کن من جفت کنم

7

دُوخموشام آخی

قُوخموشام آخی

آخه من ترسیدم

8

مَمَچین

محمدحسن

محمدحسین (پسر عمه)

9

عمو ژنجی بافتی

عموزنجیر باف زنجیر منو بافتی

عمو زنجیر باف زنجیر منو بافتی

10

هوستهَ بادام

پوسته بادام

پسته بادام

11

فَزات

فرزاد

فرزاد پسر عمه مامانش

12

سوسویه

سُرسُره

سرسره (شهربازی )

13

اَحبَر

نماز

خواندن نماز

14

الهٌمَ صلَت و مَصَلَت

اللهم صل علي محمد و آل محمد

صلواتی که میفرسته

15

پُفی

پوفی

غذا

16

اویابا

مورابا

مربا

17

بیلمییم کی

بیلمیرم کی

نمی دانم

18

تَنترَل

کنترل

کنترل تلویزیون

19

تووزون

تلویزیون

تلویزیون

20

توفون

تلفن

تلفن

21

یوبایل

موبایل

موبایل

22

تاقی باشماخ

تاقیلدین باشماخ

کفش پاشنه بلند

23

گهَ دوداما

گهَ گوجاغیما

بگیر بغلم (که باید بگی بگیر بغلت)

24

هالِولی

خاله اوغلی

پسر خاله (شوهر عمه ها)


25

کوکهَ

 کوکوی

کوکو (غذا)

 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

ناهید عمه قزی
7 خرداد 92 21:47
سلام خیلی خوشمون اومد الان منو پیزادو ممد داشتیم میخوندیم وکلی خندیدیم خدا نگهش داره براتون ببوسش نازمونو راستی صلواتش خیلی باهال بود