مارال زارعیمارال زارعی، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 14 روز سن داره

مارال همه زندگیم

تیپ شخصیتی خانوادگی مون

1395/8/2 13:00
نویسنده : مامانی
376 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به روی ماهت

خانومم جونم برات بگه توی تابستان گذشته البته اوایلش از طرف مهدکودک (مهد راه امین ) ما و همه خانواده های همکلاسیات از طرف آقای دکتر رحیمی روانشناس و مشاور تربیتی مهدتون به جلسه دعوت شدیم . توی اون جلسه در رابطه با نحوه تربیتی ما تستهایی انجام شد . و بعد از نتیجه تستها توضیحاتی هم ارائه دادند که نتیجه گرفتیم برای تربیت صحیح بایستی تیپ شخصیتی شما رو او بدونیم .

و اینطوری شد که ما داوطلبانه خواستار برگزاری کلاسهای mbti  برای والدین توی همون مهد شدیم. و این ماجرا بعد از یک ماه اتفاق افتاد که همراه ما عمو احمد و خاله پریسا هم شرکت کردند.

خیلی کلاس پر محتوا و خوبی بود . هم از خودمون شناخت پیدا کریم و از شما خانومی گل . که امیدوارم بتونیم توی همه مسائل تربیتی شما این جوانب را رعایت کنیم.

ما متوجه شدیم که

مامان خانواده یعنی من  دارای تیپ شخصیتی درونگرا ، حسی، احساسی  ، نامنظم هستم.

و بابای خانواده دارای تیپ شخصیتی برونگرا ، حسی ، احساسی ، منظم هستش

و دخترگلمون مارال خانومی هم دارای تیپ شخصیتی  برونگرا ، شهودی ، احساسی ، نامنظم هستش.

و اینجوریاست که خانومم شما سئوالاتی مثل خدا کیست و غیره رو مطرح می کنین چون تیپ شهودی شما مجبورتون می کنه تخیل و فکر کردن به چنین مضمون هایی. و یا اینجوریاست که شما از این که تو خونه تنها باشیم یا تنهایی بریم بیرون و اینا و... زیاد خوشت نمیاد و همش میخوای بیرون خونه با جمع دوستان و فامیل ویا توی خونمون حتما مهمونی داشته باشیم. چون برونگرایی شما به اینجور بودن وادار میکنه.

ویا اینجوریاست که اسباب بازی رو میریزی رو زمین ولی برا جمع کردنش حال نداری یا تایم نود آماده میشی برا کاری چون تیپ نامنظمی رو با خودت داری  و یا اگه از پیر شدن بابایی و من در آینده بسیار دلگیر میشی چون خانومم تیپ شخصیتی احساسی رو هم داری .

والبته یاد گرفتیم به جای اینکه مجبور به تغییرت کنیم بایستی باهاش سازش اصولی داشته باشیم . چون قابل تغییر نیست و اگر مجبوری به کاری وادار بشی که دور از تیپ شخصیتی شماست حتما حس خوب بودن رو ازت گرفتیم و همیشه ناراضی از تمامی موقعیت هایت خواهی بود.

 

این جملات خلاصه خلاصه 10 جلسه کلاس 2 ساعته بود که برات نوشتم .

خیلی چیزا یاد گرفتیم و امیدوارم در هیچ مقطعی از زندگی این آموخته ها را از یاد نبریم.

پسندها (3)

نظرات (0)